Organisaties

Voor u als organisatie is het erg vervelend om klanten zoals Koen en Leonie te hebben. U heeft extra kosten aan deze klanten. Wanneer er dan eindelijk betaald wordt, weet u niet of er de volgende betaalperiode wel op tijd wordt voldaan. Het kan zijn dat het een eenmalige gebeurtenis is dat een klant niet op tijd betaald. Het wordt pas echt vervelend als het probleem zich blijft herhalen. Of als de betaalachterstand oploopt.

Kunt u als organisatie hier iets aan doen?                                                                         Ja, door een gesprek aan te gaan met uw ‘probleem’ klant. In zo’n gesprek geeft u aan dat u graag een oplossing wilt die voor beiden acceptabel is. Het doel van dit gesprek is om nieuwe betalingsachterstanden te voorkomen en (eventuele) betalingsachterstanden in te lopen.

Uiteraard kunt u als organisatie niet direct uw klant helpen met zijn / haar financiën. Dat is inbreuk op de privacy van uw klant. Daarnaast reiken de financiële problemen vaak verder dan alleen tot uw organisatie.
Wel kunt u een budgetcoach beschikbaar stellen.
 Deze investering betaalt zich weer terug.
Aan het einde van het traject dat de budgetcoach met uw klant doorlopen heeft, krijgt u:

  • Een klant die zijn betaalachterstanden inloopt.
  • Een klant die de betalingen in de toekomst doet volgens afspraak.
  • Een klant die uw klant blijft, doordat u een constructieve oplossing heeft geboden.
  • Een klantrelatie die behouden en zelfs verbeterd is.

Hoe u komt aan een goede budgetcoach?                                        

Mijn doel is dat u een tevreden, op tijd betalende klant heeft.